Bestel je regelmatig bij INDI, maar ben je steeds veel tijd kwijt aan het (opnieuw) opzoeken van artikelen en het bestellen? Dat kan eenvoudiger! In dit blog geef ik 7 handige tips waarmee jij je winkelwagen sneller vult en afrekent. Zo kun je snel weer aan het werk voor jouw klanten.
1. Zoek het artikel op in één van je vorige bestellingen
Heb je het gewenste onderdeel al eens eerder besteld? In het besteloverzicht vind je al je vorige bestellingen terug. Weet je niet meer precies in welke order het artikel zat? Klik op de knop ‘per orderregel’ en je ziet alle eerder bestelde onderdelen overzichtelijk onder elkaar weergegeven. Scroll vervolgens eenvoudig door de lijst om het artikel te vinden en opnieuw te bestellen.
Misschien heb je het onderdeel lang geleden besteld of kun je het onderdeel toch niet terugvinden. Gebruik in dat geval de zoekbalk. Typ hier het ordernummer, artikelnummer, productnaam of referentie om je gehele bestelhistorie te doorzoeken.
2. Gebruik referenties
Referenties werken als handige geheugensteuntjes. Voeg bijvoorbeeld een projectnummer of naam van een collega/afdeling toe als referentie. Dit kan aan een orderregel of aan de order zelf. De referenties vind je terug op de pakbon en factuur. Zo weet de goederenontvangst en administratie gelijk waar het artikel voor bedoeld is. Bijkomend voordeel is dat je met referenties gemakkelijk door je besteloverzicht kunt zoeken.
3. Gebruik de INDI scan-app SJORS
Met onze handige app SJORS kan je gelijk de winkelwagen vullen terwijl je langs de stelling loopt. Voorzie je magazijn van QR-labels en scan de QR-codes met je telefoon. Dus, geen gedoe meer met papiertjes of het onthouden van artikelnummers. Lees meer over SJORS in het blog ‘Bestel razendsnel met SJORS’.
4. Maak gebruik van lijsten
Zet onderdelen die je vaker bestelt op een lijst. Deze lijsten vind je terug in je account en maakt herhaaldelijk bestellen heel eenvoudig.
Lijsten zijn bijvoorbeeld handig bij:
- Terugkerende werkzaamheden met dezelfde onderdelen
- Verbruiksartikelen zoals schoonmaakmiddelen of PBM-artikelen
- Projecten waar je met collega’s aan werkt (gezamenlijke lijsten)
Als je de lijst gaat bestellen kan je kiezen om deze te behouden of te verwijderen. Bekijk de onderstaande video voor meer uitleg over lijsten.
5. Vul je winkelwagen door artikelnummers in te voeren
Heb je een artikelnummer al bij de hand of weet deze uit je hoofd? Dan kun je deze direct in je winkelwagen invoeren. Onder ‘Voeg een product toe aan je winkelwagen’ vind je een veld waar je het artikelnummer kunt toevoegen aan je winkelwagen.
Heb je meerdere artikelnummers die je wilt bestellen? Ga naar ‘Bestel op artikelnummer’. Hier vind je meerdere velden waarin je een artikelnummer kunt invoeren.
Ook kun je meerdere artikelnummers toevoegen door een .csv-bestand te uploaden. Je maakt een .csv-bestand in bijvoorbeeld Microsoft Excel of je ERP-systeem.
6. Geef collega’s de mogelijkheid om te bestellen
Het kan behoorlijk tijdrovend zijn om steeds voor meerdere collega’s bestellingen te plaatsen. Waarom geef je een deel niet uit handen? In je account kun je nieuwe gebruikers aanmaken. Meerdere collega’s bestellen zo eenvoudig vanuit hetzelfde account.
Wil je niet dat je collega’s te veel bestellen? Stel dan limieten in. Je kunt een limiet per bestelling en per maand instellen. Wil je de bestellingen van collega’s liever altijd goedkeuren? Stel in dat geval de limiet per bestelling in op € 1,-. Dat is handig samenwerken maar toch controle behouden.
Met meerdere gebruikers in je account kan je ook gebruikmaken van de bij tip 4 genoemde gedeelde lijsten. Vul bijvoorbeeld gedurende de dag samen een lijst in en bestel deze in één keer aan het einde van de dag.
7. Bestel op rekening
Ben je jouw e-reader kwijt of is je collega er weer eens mee vandoor gegaan? Als zakelijke klant kun bij INDI ook op rekening bestellen. Dit scheelt weer een stap bij het afrekenen. De betaling bevestigen met een pincode van je bank of creditcard is dan niet meer nodig.
Tot slot
Ik hoop dat deze 7 tips je helpen om tijd te besparen tijdens het bestellen, samen te werken en alles uit je account te halen. Heb je nog geen INDI-account? Ontdek de voordelen in deze video.
Lees ook:
Ontdek de voordelen van lijsten
Een account aanmaken? Dit zijn de voordelen
Ontdek de mogelijkheden van je besteloverzicht
Bestel razendsnel met SJORS
6 tips om je magazijn beter te ordenen en nooit meer mis te grijpen
Heeft dit artikel je geholpen?
Ontwikkelaar SJORS