Een account aanmaken bij INDI heeft vele voordelen. Zo kun je onder meer je orders terugzien, de verwachte levertijden bekijken en offertes aanvragen. Maar wist je dat je veel zaken ook persoonlijk kunt instellen? In dit blog vertel ik je meer over de mogelijkheden van ‘Mijn account’.
De secties binnen je account
Wanneer je ‘Mijn account’ opent, zie je aan de linkerkant meerdere secties: mijn bestellingen, bestellen, goedkeuringen, service en retouren en profiel. Deze zijn voor het overzicht verder in kopjes onderverdeeld. De belangrijkste secties zie je ook in het overzicht van je account. Je bereikt mijn account door op het poppetje met je naam eronder te klikken.
Mijn bestellingen
Onder de sectie mijn bestellingen vind je vier kopjes. Zoals de naam al aangeeft hebben ze allemaal te maken met bestellingen.
1. Besteloverzicht
De naam besteloverzicht zegt het eigenlijk al: Een overzicht van al je eerdere bestellingen. Meer informatie over het besteloverzicht lees je in het blog ‘Ontdek de mogelijkheden van je besteloverzicht‘.
2. Openstaande orderregels
Onder dit kopje vind je alle openstaande orderregels.
3. Verzendinformatie
Wanneer je je orders ontvangt met DHL zie je hier een overzicht met alle Track & Trace codes.
4. Factuuroverzicht
Alle facturen zijn in dit overzicht te vinden. Ze zijn opgedeeld in openstaande facturen en betaalde facturen.
Bestellen
Onder het kopje bestellen zijn twee kopjes die handig zijn bij het plaatsen van bestellingen.
1. Lijsten
Artikelen kun je verzamelen op een lijst. Onder het kopje lijsten vind je alle zelf aangemaakte lijsten. Hoe dit precies in zijn werk gaat lees je in mijn eerdere blog “Ontdek de voordelen van lijsten‘.
2. Mijn offertes
Heb je een account dan is het mogelijk een offerteaanvraag in te dienen. Soms heb je van onderdelen grote aantallen nodig of heb je een grote order. Een offerte vraag je aan vanaf de productpagina, of vanuit de winkelwagen. Op elke productpagina heb je de keuze het product in een offerteaanvraag te zetten. Ook kun je de gehele winkelwagen in één keer in een offerteaanvraag plaatsen. Onder het kopje mijn offertes zie je alle openstaande en beantwoorde offertes en kun je deze direct bestellen.
Goedkeuringen
In deze sectie zie je alle bestellingen die wachten op goedkeuring of afwijzing. Nu denk je misschien welke orders hebben goedkeuring nodig? Voor deze optie kan zelf gekozen worden, afhankelijk van je werkproces.
Stel de inkoper is de beheerder van het klantnummer. Hij bewaakt alle bestellingen maar een monteur heeft zelf een gebruikersaccount. Hij logt in met een eigen e-mailadres en kan zo een order plaatsen. De beheerder kan er dan voor kiezen om een budget op het account van de gebruiker te zetten. In dat geval zal de beheerder orders van de gebruiker goed moeten keuren. In deze sectie heb je een overzicht van alle goedgekeurde en afgewezen bestellingen per klantnummer.
- Goed te keuren bestellingen
Als een order een goedkeuring vereist dan zal de beheerder deze onder dit kopje zien staan. De beheerder krijgt een mailtje wanneer er een order is die goedkeuring moet worden. Via ‘Details’ kan de beheerder de order bekijken en goedkeuren of afwijzen. Na goedkeuring of afwijzing verdwijnt de order uit dit overzicht.
2. Afgewezen bestellingen
Het kan wel eens voorkomen dat de beheerd
3. Goedgekeurde bestellingen
Hier staat een overzicht van alle goedgekeurde bestellingen. Een goedgekeurde bestelling verandert in een order en vind je vervolgens terug in het besteloverzicht.
4. Alle afgewezen bestellingen
Orders kunnen natuurlijk ook afgewezen worden. Deze orders vind je terug onder het kopje ‘Mijn afgewezen bestellingen’.
Service en retouren
In de sectie ‘Service en retouren’ staan extra services die je zelf kunt regelen vanuit je account.
- Retour aanmelden
Een retour aanmelden doe je hier. Vul het ordernummer in en kies de retour te sturen artikelen.
2. Reparatie aanmelden
Via dit online formulier meld je eenvoudig een artikel ter reparatie aan. Let op dat je ons zoveel mogelijk informatie geeft wat betreft het probleem.
3. Garantie aanmelden
Is een artikel defect en valt het binnen het garantietermijn? Dan meld je die onder dit kopje aan.
4. Problemen met bezorging melden
Er gaat wel eens iets mis met een bestelling. Mocht er een probleem zijn dan geef je het via dit kopje aan ons door.
5. Nachtbezorging aanmelden
Maak je nog geen gebruik van nachtbezorging? Hier kun je je aanmelden zodat ook jij je bestelling voor 08.00 uur in huis hebt.
6. Retourstickers aanvragen
Dit kopje is alleen zichtbaar wanneer je gebruik maakt van nachtbezorging. Voor het retour sturen van artikelen heb je een retoursticker nodig. Zijn ze bijna op? Vraag hier dan nieuwe stickers aan.
7. INDI-krat aanmelden
Ook dit kopje zie je alleen wanneer je gebruik maakt van nachtbezorging. In verband met duurzaamheid neemt de chauffeur lege emballage en retourkratten mee terug naar ons magazijn. Mocht dit niet gebeuren dan kun je hier het aantal kratten aanmelden.
Profiel
Onder de sectie ‘Profiel’ kun je persoonlijke instellingen aanpassen. Dit betreft zowel prijsinstellingen, opgeslagen adressen als profielinstellingen.
- Opgeslagen prijsinstellingen
Er zijn verschillende manieren om de prijzen weer te geven. Onder dit kopje kies je voor een weergave inclusief of exclusief BTW. Daarnaast kun je kiezen of je alleen de brutoprijs, alleen de nettoprijs of bijvoorbeeld beide prijzen wilt zien.
2. Opgeslagen adressen
Onder het kopje opgeslagen adressen zie je alle adressen van het klantnummer. Hier kun je adressen toevoegen of bestaande adressen wijzigen of verwijderen. Ook kun je hier kiezen om een adres als primair afleveradres in te stellen.
Het primaire afleveradres kun je zelf wijzigen. Om het factuuradres te wijzigen neem je contact op met de klantenservice.
3. Profielinstellingen
De instellingen van je profiel vind je onder dit kopje. Zo zie je hier je eigen gebruikersnaam. Hier wijzig je je wachtwoord indien nodig. Daarnaast is het bedrijfsprofiel te zien.
4. E-mailinstellingen
Alle persoonlijke e-mailinstellingen staan hier op een rijtje. Zo zie je gelijk waar alle facturen, order- en verzendbevestigingen naar toe gemaild worden. Ook kun je hier kiezen of je actiemails wilt ontvangen of niet.
5. Gebruikers
Het laatste kopje is een overzicht van alle gebruikers in het klantnummer. Deze is alleen in te zien door beheerders. Als beheerder kun je hier gebruikers toevoegen of verwijderen. Ook kan er per gebruiker een budgetlimiet en eventuele rechten worden ingesteld.
Zoals je leest biedt je accountomgeving vele mogelijkheden. Hier zie je in één oogopslag welke bestellingen geplaatst zijn en hoeveel collega’s een eigen inlogaccount hebben. Met het gebruik van limieten bewaak je alle orders en kom je nooit voor verrassingen te staan.
Vragen?
Is er iets niet duidelijk of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder.