Alle artikelen staan in je winkelwagen. Je controleert het afleveradres, voert je referentie in en rond de bestelling af. En nu? Wat gebeurt er achter de schermen met je order, wanneer kun je deze verwachten en welke informatie ontvang je van ons? Dit blog biedt een blik achter de schermen.
Orderbevestiging
Zodra je op de knop ‘Bestelling afronden’ klikt is je bestelling geplaatst. Je order gaat direct het proces in en wij gaan voor je aan de slag. Om deze reden kunnen wij geen wijzigingen meer aanbrengen in artikelen, het afleveradres of de referentie. Controleer dit dus goed voordat je de order afrondt.
De eerste mail die je van ons ontvangt is een orderbevestiging. Dit is een overzicht van de bestelde artikelen en de verwachte verzenddatum. Daarnaast zie je het aflever- en factuuradres en de bijbehorende referentie. Omdat de beschikbaarheid en de verwachte levertijd gecontroleerd worden, duurt het ongeveer een half uur voordat de orderbevestiging verzonden wordt.
Verzendbevestiging
Is alles in orde, dan wordt je order verzendklaar gemaakt. In het magazijn beginnen ze direct met het picken van de order. Hoe het in het magazijn precies te werk gaat, laten we je binnenkort zien. Zodra alle artikelen gepickt zijn, wordt alles verzendklaar gemaakt. De pakbon rolt van de printer om vervolgens aan het pakket te worden toegevoegd. Als laatste wordt het verzendlabel op het pakket geplakt en is de order klaar om door de vervoerders opgehaald te worden.
Aan het eind van de dag ontvang je een verzendbevestiging. Je ziet hierin welke artikelen verzonden zijn en de digitale pakbon is als bijlage toegevoegd. Zo weet je precies wat je de volgende dag kunt verwachten. De backorders vind je terug in je besteloverzicht.
Factuur
De volgende mail die je van ons ontvangt bevat de factuur. Deze ontvang je gelijk dezelfde dag. Op de factuur zie je het ordernummer, de bestelreferentie, het totaalbedrag en het betaaltermijn. Het e-mailadres waarop je de facturen wilt ontvangen, kun je aanpassen in ‘Mijn account’. Zo komt de factuur gelijk bij de juiste afdeling terecht.
Track & trace
De laatste mail die je ontvangt bevat een track & trace link. Dit is alleen van toepassing bij orders die met DHL geleverd worden. Orders op werkdagen voor 18.00 uur besteld, worden dezelfde dag nog verzonden. In de mail staat een link naar de DHL-portal waar je ziet wanneer je je bestelling kunt verwachten. Zo weet je direct waar je aan toe bent.
Voor nachtbezorging ontvang je deze mail niet, aangezien de order voor 08.00 uur de volgende ochtend geleverd is. Wil je niet langer overdag wachten tot DHL geweest is, bekijk dan onze mogelijkheden voor nachtbezorging.
Bijdrage verzendklaar maken
Bestellingen vanaf € 180.- (excl. btw) worden gratis verzonden. Voor bestellingen onder € 180.- berekenen we € 7,95 (excl. btw) per bestelling als bijdrage aan de kosten voor het verzendklaar maken en de bezorging ervan.
Deze bijdrage is voor elke bestelling hetzelfde, ongeacht de afmeting en het gewicht. Het kan zijn dat het een brievenbuspakket is, maar het kan ook een pallet zijn!
Continue verbeteren
Wij doen ons uiterste best je overal van op de hoogte te houden. Is er toch nog iets onduidelijk, vraag het ons. Heb je tips en/of opmerkingen voor ons dan horen we deze ook graag. Laat gerust een reactie achter onderaan deze pagina. Zo blijven we onze processen continue verbeteren.
Lees ook:
Mijn zending is niet juist. Wat nu?
Pakbonnen, contentlabels en emballage: zo zit het
Zo regel je eenvoudig je garantie- en reparatieaanvraag
Een account aanmaken? Dit zijn de voordelen
Ontdek de voordelen van lijsten
Ontdek de mogelijkheden van je besteloverzicht
Bestelling retour? Zo regelen we het
Hoe werkt een zelfsturende organisatie?
Heeft dit artikel je geholpen?

1 reactie
Dag,
Leuk en informatief! een wens van mijn kant:
ik zou het handig vinden dat ik vlak voor ik de bestelling verzendt, de referenties tegelijk kan aanpassen.
nu wordt na elke aanpassing van een referentie de pagina automatisch vernieuwd.