Heb je een INDI-account? Dan heb je waarschijnlijk de sectie ‘lijsten’ gezien. Maar wat is een lijst en waarvoor gebruik je deze eigenlijk? Ze bieden een aantal handigheidjes voor (toekomstige) bestellingen. Welke dit zijn ontdek je in dit blog.
Wat is een lijst?
Een lijst gebruik je om artikelen te verzamelen. Zo maak je bijvoorbeeld een favorieten- of projectlijst. De lijsten kun je constant bewerken of uitbreiden. Ze zijn ook erg handig wanneer je vaak dezelfde artikelen bestelt. Er zijn twee soorten lijsten: een persoonlijke en een gedeelde. Het verschil tussen beide leg ik straks aan je uit.
Je vindt een overzicht van je lijsten in je accountomgeving. Per lijst is het mogelijk artikelen toe te voegen, te verwijderen of te verplaatsen naar een andere lijst.
Ook kan je de lijst eenvoudig aan je winkelwagen toevoegen. Hiervoor heb je twee opties. De eerste optie is om vanuit het lijstenoverzicht dat je in je accountomgeving vindt, op de knop ‘In winkelwagen’ te klikken. De tweede optie is om na het openen van een lijst op dezelfde knop te klikken die je onderaan je lijst vindt. In beide gevallen worden de artikelen direct aan je winkelwagen toegevoegd.
Een lijst aanmaken vanuit een productpagina
Een lijst aanmaken is eenvoudig en kan op drie verschillende manieren: vanaf een productpagina, vanuit je winkelwagen of vanuit je besteloverzicht.
1. Een lijst aanmaken vanaf een productpagina
Op elke productpagina heb je de mogelijkheid om het artikel aan je winkelwagen toe te voegen of op te slaan in een lijst. Kies daarbij voor een bestaande lijst of maak een nieuwe aan.
2. Lijst aanmaken vanuit je winkelwagen
De tweede mogelijkheid is het aanmaken van een lijst vanuit je winkelwagen. Het voordeel hiervan is dat je je hele winkelwagen in één keer op een lijst kunt plaatsen. Selecteer alle artikelen die je in je lijst wilt plaatsen. Vervolgens kies je de optie ‘Opslaan op lijst’ en ‘Voer optie uit’. Ook hierbij kies je een bestaande lijst of maak je een nieuwe lijst aan.
3. Lijst aanmaken vanuit je besteloverzicht
Een derde optie is om vanuit je besteloverzicht een lijst aan te maken. Wil je een order in de toekomst nogmaals bestellen, dan plaats je deze eenvoudig op een lijst. Zo bestel je de artikelen de volgende keer in een paar klikken. Wanneer je een order opent in het besteloverzicht, dan verschijnt de knop ‘Maak lijst van bestelling aan’. Hiermee plaats je de hele order op een lijst voor een volgende bestelling.
Persoonlijke lijsten
Een persoonlijke lijst is, zoals de naam al aangeeft, persoonlijk en alleen te gebruiken door de maker van de lijst. De overige gebruikers zullen deze lijst ook niet zien in het account. Een persoonlijke lijst blijft in je account staan, ook na het bestellen. Erg handig voor het bewaren van de lijst van bijvoorbeeld een bepaald project.
Gedeelde lijsten
Een gedeelde lijst is een gezamenlijke lijst per klantnummer. Iedere gebruiker die toegang heeft tot het – per bedrijf unieke – klantnummer kan gedeelde lijsten bekijken en wijzigen. Dit is handig wanneer je samen aan een project werkt.
Een gedeelde lijst kun je ook gebruiken om alle artikelen te verzamelen en aan het eind van de dag in één keer te bestellen. Zo heb je één bestelling per dag en betaal je maar één keer de verzendkosten.
Eenvoudig en efficiënt
Zoals je leest is het aanmaken van lijsten eenvoudig en bieden ze een aantal voordelen. Houd beter overzicht van je favoriete artikelen, bestel ze eenvoudiger in de toekomst en werk efficiënter samen met collega’s wanneer je bestellingen gaat plaatsen.
Maak een lijst aan en ervaar zelf de voordelen. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze dan gerust hieronder of neem contact op.