Bij elk pakket dat je van ons ontvangt, zit een pakbon of contentlabel met daarop informatie over de inhoud. Maar wat is het verschil tussen beide en welke informatie is belangrijk? En hoe zit het eigenlijk met de emballage die je van ons ontvangt? In dit blog vertel ik je er meer over.
De pakbon: de inhoud in één overzicht
Bij ieder pakket dat wij versturen voegen wij een pakbon toe. Op de pakbon staan alle artikelen vermeld die in de geleverde doos of krat zitten. Wist je dat wij de pakbonnen ook digitaal verstrekken? Bij elke verzendbevestiging sturen wij als bijlage de pakbon mee. Zo raak je deze niet meer kwijt.
Aan de hand van de pakbon controleer je eenvoudig of alles aanwezig is. Is dit niet het geval? Dan horen we dit graag zo snel mogelijk. Aan de hand van het ordernummer kunnen wij je verder helpen. Dit nummer vind je op de pakbon op de artikelregels achteraan aan de rechterkant.
Regelmatig krijgen wij het pakbonnummer door. Helaas kunnen wij hier niet op zoeken. Houd dus het ordernummer bij de hand wanneer je contact met ons opneemt. Het ordernummer vind je overigens ook in je besteloverzicht.
Contentlabel
Niet alle artikelen die je bij ons bestelt versturen wij een doos of krat. Denk hierbij aan lengte-artikelen of zware artikelen die direct vanaf de piklocatie verzendklaar worden gemaakt. De kans is groot dat een losse pakbon kwijtraakt verzending met dit soort onderdelen. Daarom voegen wij een contentlabel toe aan losse zendingen. Hierop staat dezelfde informatie als op een pakbon. Het ziet er alleen net even anders uit. Dit is meestal een kartonnetje met daarop een sticker geplakt. Vaak is deze met een elastiek aan het artikel bevestigd. Soms plakken we de op krimpfolie.
Emballage
Maak je gebruik van nachtbezorging? Dan ken je ongetwijfeld onze oranje kratten. Wij snappen dat deze kratten onwijs handig zijn maar wij ontvangen de emballage graag retour. Nadat je je order uitgepakt hebt zet je de oranje krat weer terug in je nachtlocatie. Meerdere kratten mag je opstapelen en de bovenste deksel zet je open. Zo ziet de chauffeur dat het lege emballage betreft en neemt hij deze weer mee. Het kan voorkomen dat de auto nog vol zit en er geen ruimte is. Lees hier hoe je de kratten zelf retour meldt in het besteloverzicht.
Maak je nog geen gebruik van nachtbezorging? Lees hier meer over de voordelen.
Schoonmaken emballage
Na terugkomst maken we onze oranje kratten zorgvuldig schoon. In ons magazijn is een heuse wasstraat aanwezig. Er werken dagelijks zo’n 45 mensen aan het ontvangen van geretourneerde bakken. Leuk om te noemen is dat dit werk gedaan wordt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, oftewel het is een sociale werkplaats. Zij zijn verantwoordelijk voor de inspectie, het verwijderen van oude verzendlabels en het schoonmaken van de bakken. Zo zijn ze de kratten weer klaar voor een nieuwe ronde in het logistieke proces. Per dag komen hier ongeveer 9000 bakken voorbij.
Naast schoonmaken repareren wij ook kapotte kratten. Er kan wel eens een schroef kwijtraken of een onderdeel los zitten. Geen probleem, dit is eenvoudig te herstellen. Dus ook al is de krat gehavend of kapot, retourneer deze wel aan ons. Wij maken er weer wat moois van!
Heb je nog vragen? Laat gerust een reactie achter onder dit blog of neem contact op.
1 reactie
Bereken hier de kosten van emballage https://bedrijfsrekenen.nl/berekeningen/rekenen-met-emballage.html