Het kan een keer voorkomen dat je artikel koopt, maar dat deze al na korte tijd defect is, of vanaf het begin niet goed werkt. Erg vervelend en uiteraard lossen wij dit op met een nieuw product of reparatie. In dit blog leg ik je uit hoe je een garantie- of reparatieaanvraag kunt doen.
Garantieaanvraag
Niets is vervelender dan een apparaat dat niet naar behoren werkt. Helemaal niet wanneer dit eerder gebeurt dan verwacht. Om deze reden geldt er een bepaalde garantietermijn op onderdelen. Deze termijn verschilt per type apparaat en merk. Om een garantieaanvraag snel en goed af te handelen, vul je heel eenvoudig ons online garantieformulier in.
Op dit formulier vragen wij om het ordernummer. Deze hebben wij nodig om te bepalen of je aanvraag binnen de garantietermijn valt. Daarnaast hebben wij uiteraard het artikelnummer nodig en een duidelijke omschrijving van het probleem. Eveneens is het voor ons handig om te weten met wie wij contact op kunnen nemen voor de verdere afhandeling.
Reparatieaanvraag
Je kunt altijd een reparatieaanvraag indienen. In onze werkplaats reviseren wij bijvoorbeeld cilinders en repareren we onder meer hydrauliekunits en klein handgereedschap. Je kunt ook een reparatie aanvragen wanneer je het artikel niet bij INDI gekocht hebt. Vraag dit bij twijfel gerust bij ons na.
De reparatieaanvraag dien je eenvoudig via ons online reparatieformulier in. Beide formulieren vind je onderaan onze website onder het kopje ‘Klantenservice’.
Voor de reparatieaanvraag is het noodzakelijk dat je een artikelnummer vermeldt (en indien mogelijk het serienummer). Daarbij vul je een duidelijke probleemomschrijving in en kun je foto’s en/of filmpjes toevoegen. Aangezien er aan een reparatie kosten verbonden zijn, kun je aangeven vanaf welk bedrag je geïnformeerd wilt worden. Pas nadat je akkoord bent gegaan zullen wij de reparatie uitvoeren.
De beoordeling van de aanvraag
De ingevulde formulieren komen bij onze productspecialisten terecht. Zij beoordelen de aanvragen, kijken of deze volledig zijn en of er mogelijk meerdere klachten bekend zijn. Vervolgens nemen wij contact met je op als deze is goedgekeurd, of wanneer er nog onduidelijkheden zijn.
Is alles helder? Dan ontvang je van ons de juiste retourbevestiging. Let op dat je deze niet op de reguliere manier retour meldt (meer hierover lees je in mijn blog “Bestelling retour? Zo regelen we het“). Deze stuur je samen met het defecte artikel naar ons. Maak je gebruik van nachtlevering? Plaats dan het artikel in je nachtlocatie. Maak je gebruik van dagbezorging, dan komen wij het artikel bij je ophalen (mits het binnen de garantie valt). Om deze reden gaat de laatste vraag op het formulier over de verpakking waarin je het artikel retour aanbiedt. Voor het retourneren van een reparatiegeval ben je zelf verantwoordelijk.
Verdere afhandeling
Bij een reparatie of garantie controleren wij vele onderdelen. Soms vraagt een fabrikant het apparaat retour en zorgen zij vervolgens voor de reparatie hiervan. Dit kan enige tijd in beslag nemen en is vaak niet binnen een week geregeld. Aan de andere kant kan het soms ook erg snel gaan omdat het opsturen van een reserveonderdeel al voldoende is. Wij houden je te allen tijde op de hoogte van onze stappen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Mocht je meer willen weten over een lopende garantie- of reparatieaanvraag of over een nieuwe aanvraag, neem dan gerust contact met ons op.