Met een offerteaanvraag ontvang je bij INDI een prijsaanbod op maat. Erg handig voor de grotere projecten waar je aan werkt. Wat je er precies mee kunt en wat er na de aanvraag gebeurt, leg ik uit in dit blog.
Een offerte aanvragen
Soms heb je een groot aantal van één artikel nodig, wil je een prijzig artikel bestellen, of hebben de artikelen in je winkelwagen bij elkaar een hoge waarde. In zulke gevallen is een offerteaanvraag handig. In een offerte vind je namelijk een prijsopbouw met een toelichting.
Een offerte aanvragen doe je heel eenvoudig via elke productpagina, of vanuit je gevulde winkelwagen. Bij de aanvraag is het mogelijk om een opmerking of vraag toe te voegen, die we meenemen in de behandeling ervan.
Let op. In de offertemodule kun je geen levertijden opvragen. Ook is het niet mogelijk om artikelen te bewerken Wil je een artikel bewerkt hebben? Stuur dan een mail naar specialisten@indi.nl.
Waar vind ik mijn offertes terug?
Je offertes vind je terug in je account-omgeving. Onder ‘Mijn account’ zie je al je offertes op een rijtje, gesorteerd op aanmaakdatum. Daarbij zie je ook de vervaldatum en de status. Wanneer je de offerte opent, zie je een voorgestelde prijs en indien toegevoegd een opmerking/reactie van INDI.
Wat gebeurt er achter de schermen?
Nadat je een offerteaanvraag hebt ingediend gaan wij voor je aan de slag. Als eerste kijken wij naar wat je wensen precies zijn. Gaat het om een duur artikel of om grote aantallen? Op basis hiervan achterhalen wij de kortingen die al gelden. Vervolgens stellen we een marktconforme prijs in combinatie met de gevraagde aantallen. Daarbij onderzoeken wij ook of de gevraagde aantallen beschikbaar of anders snel (her)leverbaar zijn.
Hoe nu verder?
Je bent akkoord met de afgegeven offerte. En nu? De eerste stap is de offerte opzoeken en openen in je account. Je ziet een oranje knop ‘Offerte aan winkelwagen toevoegen’. Hiermee plaats je de offerte in je winkelwagen. Je kunt deze alleen in zijn geheel bestellen omdat de voorgestelde prijs hierop gebaseerd is. Verwijder je één of meerdere artikelen uit je winkelwagen, dan verdwijnen ze dus allemaal.
Een laatste tip
Wist je dat je de titel van de offerte kunt aanpassen? Zo kun je deze gemakkelijk terugvinden en weet je bij welk project deze hoort. Ben je het nog niet eens met je op maat gemaakte offerte of heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op. We staan voor je klaar!
Lees ook:
6 tips & tricks voor je facturen en betalingen
Ik heb een order geplaatst. En nu?
Mijn zending is niet juist. Wat nu?